poniedziałek, 6 czerwca 2011

Claude Monet

To mój ulubiony malarz.

Francuz. Jeden z twórców i czołowych przedstawicieli impresjonizmu. I właśnie ten impresjonizm to mój ulubiony nurt w sztuce.
Najbardziej charakterystyczną cechą malarstwa (oraz i rzeźby) impresjonistycznej jest dążenie do oddania zmysłowych i ulotnych momentów "złapania uciekających chwil". Nazwa pochodzi od tytułu obrazu Claude'a Moneta Impresja, wschód słońca, oto on:



 W mojej sypialni wisi jedna z moich ulubionych reprodukcji Dama z parasolką




Co roku na liście moich życzeń pod choinkę zapisuję kalendarz z reprodukcjami właśnie Impresjonizmu. Mam całkiem niezłą kolekcję Moneta i kliku innych twórców. Obrazy czekają na oprawę no i przede wszystkim na idealne miejsce do zawieszenia, jakim mam nadzieje będzie moje własne M :)

A teraz jeszcze klika, moje ulubione: 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz